kleine Ingrepen - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu kleine Ingrepen - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu

kleine Ingrepen

Blijf op de hoogte en volg

30 Juli 2017 | Nepal, Eye Hospital

Volgens mijn meekijkrooster was ik na het voorsegment ingedeeld voor 2 dagen bij de kleine ingrepen te kijken. Mijn eerste dag was voor de screeningsdagen. Ik heb gezien hoe een chalazion verwijderd werd en hoe een ooglidcorrectie werd gedaan. Daarnaast wordt bij iedereen die voor staar geopereerd wordt hier vooraf de traanbuizen doorgespoten om het onstekingsgevaar te verkleinen, ook dat heb ik enkele keren gezien. Verder was het heel rustig. Om de tijd vol te krijgen gingen de 2 verpleegsters van de kamer zelf hechtingsdraden maken; een naaldje welke je normaal op een spuitje kan zetten is hol, dat werd gebruikt door er een hechtdraad doorheen te halen, vervolgens werd met een tang de naald krom gebogen, het uiteinde dicht gedrukt zodat de draad klem bleef en het plastic verbindingsstukje voor het spuitje er afgebroken. De draad werd om een gaasje gewikkeld en klaar. (Dat de naald zonder steriele handen was gemaakt, de draad op de grond gevallen was of wanneer de draad lastig door de naald ging en er met de mond een puntje aan de draad gemaakt was, was geen reden mij zorgen om te maken, maar ook geen reden om de naald daarna alsnog te steriliseren).
Ik heb er ook een gemaakt. De tweede lukte me echt niet, toen de verpleegsters er genoeg gemaakt hadden wilden ze mijn naald wel doen.. Bleek deze niet hol... Had ik daar een uur op zitten zwoegen.
Verder werd de kamer niet veel bezocht. Daarom was er ook de non-contact tonometer neer gezet, dat apparaat dat ook bij de opticien staat en met een pufje de oogdruk meet. Deze wordt voor iedereen ingezet voordat ze wijd gedruppeld gaan worden. Het apparaat is volgens mij al 25 jaar niet meer geijkt, maar ach zal vast betrouwbaar zijn ;). Ik heb dat bij 2 mensen meegekeken.
Vervolgens de screeningsdagen. Ik ben geen tweede dag meer wezen meekijken bij de kleine ingrepen na de screeningsdagen. Ik geloofde het wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Eye Hospital

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2017

Himalaya Eye Hospital

31 Juli 2017

kinderen en orthoptie

30 Juli 2017

kleine Ingrepen

28 Juli 2017

de screeningskamp dagen

24 Juli 2017

dagje vrij, dagje lakeside

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7115

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: