dag 3+4 cornea - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu dag 3+4 cornea - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu

dag 3+4 cornea

20 Juli 2017 | Nepal, Eye Hospital

Dag 3 en 4 zijn volgens het schema dat ik inmiddels gekregen heb mee kijken bij het voorsegment onderzoek.
Hierbij zit ik naast de optometrist welke de diagnose en behandeling opstelt. Mijn taak is om van alle patiënten het patiënten nummer, leeftijd, geslacht, ongecorrigeerde visus en diagnose+therapie op een scoringslijst bij te houden. Best leuk, want ook al zit ik er naast, ik kan wel mijn differentiaal diagnose bedenken. En de optometrist en ik zijn het meestal met elkaar eens. Het is mooi om te zien dat door de werkwijze van het ziekenhuis de meeste mensen niet eens de oogarts hoeven te zien omdat de optometrist het zelfstandig kan, wat kosten efficiënt is.
Ik wilde woensdag na mijn werkdag het dorp in gaan. Maar het regende en tja, ik ben een mooi weer toerist;)
Ik heb wel kunnen regelen dat ik vanaf donderdag een fiets kan lenen, zodat ik makkelijker op stap kan gaan.
Ik kreeg ook de vraag of ik zondag-woensdag mee wil op screeningscamp!, zeker wil ik dat. Het kan nog zat-woensdag worden.. Dat zou jammer zijn van mijn vrije zaterdag, want een werkweek hier is zo-vrijdag.
Er is een een operatiekamp, ik mag daar niet mee mee, want ze blijven dan ook slapen en dat mogen de buitenlandse studenten niet. Afwachten wat werkelijk de screeningsdagen zullen zijn.
Donderdag is het lekker weer, alleen ben ik niet zo lekker. Het zal de combinatie zijn van de warmte de indrukken het eten etc.
Wat ook niet helpt is dat ik anti muggen spray mee heb, maar was toch gestoken. Dus mijn contactpersoon stelde voor dat ik Nepalees antimuggen spul in het stopcontact zou steken.... Gevolg is dat ik een krentenbol ben in gezicht, voeten en benen.... Helemaal lek geprikt... Hulde aan het Nepalese antimuggen spul, vanavond maar weer terug naar de Nederlandse Deet, ook al is dat ook troep.

• 24 Juli 2017 - 01:57

Marty:

Dan toch maar deet gebruiken, lekgeprikt worden is ook niet best - geen muskietennet rond je bed?