de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu de eerste 2 dagen - Reisverslag uit Eye Hospital, Nepal van ylzuh - WaarBenJij.nu

de eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg

18 Juli 2017 | Nepal, Eye Hospital

Vandaag de eerste dag. Omdat ik mijn contactpersoon gister niet gezien had, moet ik me 8u45 melden. Eerst ontbijt in de kantine; een soort oliebol in donut vorm en een bladerdeeg driehoek gevuld met gekruide aardappel. Daarna meld ik me braaf om 8u45 bij de bewaking. Die meldt me al dat het vast 9u wordt. Prima, ik wacht wel.
Om 9.15 brengt de bewaking me naar het kantoor. Hij komt vast snel.
Eenmaal 10u komt hij binnen hoor! Zijn fiets was gesponsord. Ik begreep daaruit, vertraging met zijn vervoersmiddelen. En binnen een minuut stond de optometrist klaar, mijn aanspreekpunt voor de komende 3 weken. De optometrist leidt me rond door het ziekenhuis.
Ik mag vandaag meekijken bij de visusmetingen.
Wanneer ik me bij de visusmetingen meld krijg ik te horen dat ik het onderzoek mag doen. Prima. Ik meet de visus, Skiascopeer, vraag de klacht uit. Maar ja, hoe noteer je dat op het papientenbriefje/dossier. Blijkbaar maak ik geen goede indruk dat ik niet direct begrijp dat je rechter en linker oog boven elkaar moet schrijven ipv naast elkaar. En ods(Afkorting voor latijn oculo dexter sinister) is ook fout BE (both eyes) had het moeten zijn. De rest van de dag moest ik ernaast op een krukje zitten. Ik was slechts een medische student, ze dachten bij de oogmeting dat ik student optometrie was... Want ja die begrijpen meer dan medische studenten. Om 13u viel ik zowat in slaap op mijn krukje. Gelukkig een half uur pauze! Alleen ik heb geen horloge bij me, dus hoe weet ik dat het tijd is? Snel loop ik naar het guesthouse en haal mijn mobiel. Drink een slokje water en eet een sultana. Mijn ontbijt was fors genoeg. Eenmaal terug ben ik veel te vroeg. (Beter vroeg dan laat). We zien tot 15u patiënten. Maar een dag duurt tot 16u dus ik wacht kijkend naar de klok tot 16u, klets ondertussen wat met de optometrist.
Om 16u kan ik me afmelden op kantoor. En informeer naar de wifi code. Wifi schijnt er alleen tijdens kantoor uren te zijn, dus 9u-16u. Gelukkig mag ik nog even zitten om het thuisfront een app te sturen.
Daarna ben ik in het guesthouse in slaap gevallen tot 19.30. Ik heb gegeten in de kantine, weer daal bath, een kruidig rijst gerecht. Na een verfrissende douche weer gaan slapen..

De tweede dag ben ik direct om 9u naar de meetruimte gegaan. Dit keer kamer 3, daar worden de ouderen (+70jaar) gezien en de mensen die eerder door de oogarts gezien zien. Niet iedereen krijgt werkelijk een oogarts te zien. Maar daar zal ik een andere keer over vertellen. Maar op deze manier hoeven deze kwetsbare patiënten niet al te lang wachten.
Ook deze dag was rond 15u de laatste patient gezien. De optometrist gebruikte de tijd om zijn 2 optometrie studenten te testen in Skiascopie. Ik vroeg of ik ook een poging mocht doen. Omdat ze wel wilden lachen mocht ik mee doen. Alleen de optometrist bleef lachen, want ik had het snelst mijn meting gedaan en was de enige met juiste antwoord.
Eerder op de dag was er gevraagd hoe mijn familie er uit zag en wat het beroep van mijn man was; optometrist. Nou een medisch student kon niet skiascoperen, dus dan had mijn man mij vast goed onderwijs gegeven. Robert ;)
Omdat het dorpje wel op fietsafstand ligt en ik nog geen fiets geregeld heb, ben in het in guesthouse een film op mijn telefoon gaan kijken, daarna gegeten. En naar mijn keiharde bed.

  • 19 Juli 2017 - 12:32

    Robert:

    ja tuurlijk, skiascoperen leer je natuurlijk van je man ;)

  • 19 Juli 2017 - 15:26

    MARJAN:

    Leuke eerste indruk. Ik blijf je volgen. Kus van ons

  • 19 Juli 2017 - 16:27

    Chantal:

    Leuk dat je een waarbenjij.nu bij houdt! Bijzondere eerste dagen zo te lezen! Veel succes nog!

  • 19 Juli 2017 - 19:58

    Elleke:

    Hi ils! Leuke blog! Ik volg je! Xxxx

  • 20 Juli 2017 - 00:29

    Marty:

    Leuk om nu en dan te kijken waar je mee bezig bent en hoe dingen daar gaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Eye Hospital

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2017

Himalaya Eye Hospital

31 Juli 2017

kinderen en orthoptie

30 Juli 2017

kleine Ingrepen

28 Juli 2017

de screeningskamp dagen

24 Juli 2017

dagje vrij, dagje lakeside

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 7122

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: